Obostrzenia spowodowane aktualną sytuacją epidemiczną w kraju spowodowały, że wiele firm i instytucji przeszło na zdalny tryb pracy. Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) zamierza zrobić ukłon w stronę interesantów. Wspólnie z firmą Comach opracowywany został system obsługi na odległość, e-wizyt.
Comarch i e-wizyta w ZUS-ie
System został opracowany w oparciu o rozwiązania stosowane w telewizytach lekarskich. Opanowane rozwiązania pozwoliły przełożyć się na zarządzanie zdalnymi wizytami w ZUS-ie.
Comarch, polska firma zajmująca się obszarem IT, stworzyła personalizowany system e-Wizyta, przeznaczony do omawiania, umawiania i przeprowadzania wideorozmów z klientami. dzięki zabezpieczeniom w systemach medycznych, połączenie poprzez e-Wizytę w ZUS-ie jest szyfrowane, chroniąc dane poufne klientów.
System e-Wizyta w ZUS-ie zapewnia profesjonalizm kontaktu, chroniąc przed cyber nadużyciami, które mogą dotyczyć również placówek.
System dostosowany do wielozadaniowości instytucji
Reakcja ZUS-u umożliwiła dostosowanie systemu pod wielostanowiskowy charakter pracy konsultantów w każdym polskim oddziale. Klienci mają możliwość zamówienia wizyty z 6. obszarów tematycznych. Nie będzie konieczności pojawiania się osobiście w placówce. Rozwiązanie wdrożono we wszystkich 43. oddziałach w Polsce. W grudniu zwiększono liczbę stanowisk, na których odbywa się zdalna obsługa klientów. Dzięki temu liczba równoczesnych e-Wizyt wzrosła ze 172. do niemal 300.
Szeroki zakres świadczeń
Rezerwując e-Wizytę w ZUS-ie należy wybrać jej temat przewodni. Klienci mogą porozmawiać z konsultantem o sprawach związanych z emeryturami, rentami, wypłatą zasiłków, prowadzeniem firmy, ulgami, umorzeniami, a także uzyskać informacje o zasadach korzystania z tzw. tarczy antykryzysowej. Podczas spotkania jest możliwość potwierdzenia profilu na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Połączenie z konsultantem będzie możliwe za pomocą komputera z dostępem do Internetu i kamerki internetowej, czy smartfon lub inne urządzenie z dostępem do Internetu.
Korzyści z cyfryzacji ZUS-u
Wprowadzenie nowego systemu pozwoliło na rozładowanie kolejek w placówce oraz umożliwiło szybsze załatwienie spraw przez interesantów. Ich poufne dane są całkowicie bezpieczne dzięki szyfrowanym połączeniom.
Bezpieczeństwo wizyt
Zdalne funkcjonowanie ZUS-u zapewnia pełne bezpieczeństwo zarówno klientom, jak i pracownikom. System zdalnej obsługi klienta pozostanie z nami nawet po zdjęciu obostrzeń wynikających z rozprzestrzenianiem się COVID-19.
- Zdalne wizyty zapewniają dużą wygodę dla klientów i pracowników – zapewnia ZUS.
O zakresie możliwości systemu można przeczytać na: https://www.comarch.pl/healthcare/e-wizyta-w-zus/