Zbliżają się Walentynki – święto zakochanych. Dzień ten kojarzy się z serduszkami i szczęśliwymi parami HETEROSEKSUALNYMI. Z tej okazji znana marka Swarovski wypuściła nową reklamę, w której pokazała zakochanych gejów i lesbijki.
Dużo różu, znane twarze, różnorodność etniczna i seksualna - tak w skrócie można podsumować reklamę promującą walentynkową ofertę marki Swarovski. Firma w trwającym niespełna minutę spocie pokazała sześć par, które celebrują święto zakochanych biżuterią ze słynnymi kryształkami.
Całą uwagę skupiają dwie śmiejące się do siebie blondynki i para mężczyzn w uścisku - to więc pewnego rodzaju ewenement i jedno z pierwszych - jeśli nie pierwsze w ogóle - komercyjne przedstawienie homoseksualnych par w polskiej telewizji. Gdzie są granice?
Walentynkowa reklama Swarovskiego budzi ogromne zmieszanie i zniesmaczanie. Być może marka starała się pokazać odmienność wielu ludzi, traktując mniejszości seksualne, jak coś naturalnego. Czy rzeczywiście im się udało? Wydaje nam się, że nie…
Akcja promuje walentynkową kolekcję marki. „Każda ozdoba niesie ze sobą przesłanie dotyczące różnorodności i wolności wyboru obiektu naszych uczuć, które ma dla mnie – chyba jak dla każdego – ogromne znaczenie” – mówi o biżuterii dyrektor kreatywna Swarowski.