Bronisław Komorowski w trakcie kampanii był najczęściej pokazywanym i opisywanym w mediach kandydatem na prezydenta. Pojawił się w mediach ponad 200 tysięcy razy, w porównaniu do swoich dwóch głównych kontrkandydatów - Andrzeja Dudy (81 tysięcy publikacji) i Pawła Kukiza (91 tysięcy publikacji).
Jak pokazało badanie przeprowadzone przez Instytut Monitorowania Mediów na zlecenie Radia Zet, sztab prezydenta Komorowskiego zapłaciłby aż 200 milionów złotych, gdyby jego obecność w mediach, w tym w serwisach społecznościowych, był przeliczana na koszt bloków reklamowych.
Prezydent Komorowski pojawiał się w mediach dwa razy częściej niż Andrzej Duda. Na ilość publikacji na temat każdego kandydata, składają się nie tylko relacje w telewizji i radiu, ale także pozytywne i niepozytywne wpisy w mediach społecznościowych.
Obydwaj główni kandydaci najczęściej pojawiali się na okładce "Gazety Polskiej Codziennie" - Bronisław Komorowski 51 razy a Andrzej Duda 24 razy. Urzędujący prezydent był także najczęściej pokazywany w zestawieniu telewizyjnym, gdzie poświęcono mu aż 234 godziny.
Czytaj więcej: