Przygotowywany do realizacji ostatni, brakujący odcinek autostrady A1, między Piotrkowem Trybunalskim a Częstochową będzie miał po trzy pasy ruchu – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk 20 października skierował licząca 81 kilometrów inwestycje do realizacji. Prognozowany termin oddania drogi to 2020 r. Budowa podzielona jest na pięć odcinków – A, B, C, D (woj. łódzkie) i E (woj. śląskie) i w całości ma powstać w rzadkiej na polskich drogach technologii betonu cementowego, który zapewnia dłuższa żywotność. Odcinki B, C i D od początku będą budowane jako drogi o trzech pasach w jednym kierunku (w Polsce standardem są dwa pasy, co jest błędem, szczególnie w przypadku dróg o wyższym natężeniu ruchu jak np. autostrada A2 na odcinku Warszawa – Łódź). Pozostałe odcinki będą posiadać rezerwę pod możliwość poszerzenia trasy.
Łącznie na przebiegu A1 między węzłami Tuszyn i Częstochowa Północ zaplanowano budowę pięciu węzłów drogowych (Piotrków Zachód, Piotrków Południe, Kamieńsk, Radomsko oraz Mykanów) i 85 obiektów inżynierskich (m.in. cztery przejścia dla dużych zwierząt).