Uruchomienie polskiej wersji Amazona wiąże się z rozszerzeniem współpracy Poczty Polskiej z platformą i jest szansą na znaczące zwiększenie wolumenu obsługiwanych przez spółkę paczek - poinformowała w środę spółka.
Wspólnie z firmą @AmazonNewsPL przygotowaliśmy się do rozwoju współpracy, by klienci mogli korzystać z jednej z największych platform sprzedażowych – https://t.co/3eS6h4Au2z – za pośrednictwem Poczty Polskiej - A.#Bodziony, wiceprezes zarządu @PocztaPolska. https://t.co/ygiYZrLjQo
— PocztaPolska (@PocztaPolska) March 3, 2021
- Poczta Polska już od kilku lat dostarcza przesyłki Polakom zamawiającym towary na platformie Amazon. Z uruchomieniem polskiej odsłony platformy wiąże się rozszerzenie naszej współpracy i szansa na znaczące zwiększenie wolumenu obsługiwanych przez Pocztę paczek. Współpraca z firmami z branży eCommerce to strategiczne działanie spółki. Będziemy intensyfikować prace w tym obszarze, aby do roku 2024 podwoić przychody z usług kurierskich – powiedział prezes Poczty Polskiej Tomasz Zdzikot.
Strategia @PocztaPolska na lata 2021-2023 zakłada intensywny rozwój usług kurierskich. Obecnie przychody z usług kurierskich, cyfrowych i logistycznych to niecałe 20% przychodów.Realizacja Strategii ma odwrócić proporcje–w 2024 r. przeważać mają przychody z obszarów rozwojowych. pic.twitter.com/nP3ilprBqF
— PocztaPolska (@PocztaPolska) March 3, 2021
Klienci Amazona będą mogli korzystać z Poczty Polskiej
- Wspólnie z firmą Amazon przygotowaliśmy się do rozwoju współpracy, by klienci mogli korzystać z jednej z największych platform sprzedażowych – Amazon.pl – za pośrednictwem Poczty Polskiej - dodał wiceprezes zarządu Poczty Polskiej Andrzej Bodziony.
Strategia Poczty Polskiej na lata 2021–2023 zakłada rozwój usług kurierskich
Z uruchomieniem https://t.co/3eS6h4S4U7 wiąże się rozszerzenie naszej współpracy. Kooperacja z firmami #eCommerce to działanie strategiczne. Do 2024 roku chcemy podwoić przychody z usług kurierskich – mówi @TomaszZdzikot, prezes @PocztaPolska. https://t.co/q6ihxLufYR pic.twitter.com/NczqoOcnPm
— PocztaPolska (@PocztaPolska) March 3, 2021
- Prawie czterokrotnie więcej przynosi biznes tradycyjny, czyli papierowe listy, wpłaty i przekazy pocztowe, które - jak zaznaczono - podlegają silnej e-substytucji. Strategia spółki zmierza do odwrócenia tych proporcji: już w 2024 r. przeważać mają przychody z obszarów rozwojowych - wskazano.
Poczta Polska zwiększy też liczbę punktów odbioru przesyłek
Do 2022 r. ich liczba ma wzrosnąć z obecnych 13,6 tys. do 20 tys. punktów. W tym roku operator uruchomi 500 automatów do odbioru przesyłek, a w przyszłym roku - 2000. W 2021 r. wprowadzi nowy format usług kurierskich Pocztex.