- Kupowanie produktów narodowych to dobra idea, bo pieniądz obraca się na rynku polskim. To napędza gospodarkę, a nasze pensje rosną. Mamy przez to szansę stać się bogatym krajem – mówił w studiu TV Republika Konrad Wielądek, koordynator akcji „590 Powodów”, która promuje patriotyzm ekonomiczny.
- „590 Powodów” jest akcją promowania kupowania polskich produktów od polskich przedsiębiorców, czyli po prostu patriotyzmu ekonomicznego. Nazwa akcji wzięła się od pierwszych trzech cyfr w kodzie paskowym produktów, których krajem pochodzenia jest Polska – 590. Polski produkt rozumiemy jako taki, który pochodzi od polskiego producenta – mówił Konrad Wielądek.
- Przeprowadziliśmy na wstępie ankietę w małych i mikroprzedsiębiorstwach. Postawiliśmy pytanie, czy chętnie przedsiębiorcy inwestowaliby w polskie technologie informatyczne. Okazało się, że polskie firmy wolą korzystać z polskich produktów z kilku powodów. Przede wszystkim, dla produktów informatycznych, jest to etap wdrożenia, a także obsługa i serwis. Znacznym ułatwieniem dla kupujących jest tutaj brak bariery językowej. Dla Polaków produkt polski oznacza również wysoką jakość – dodaje Wielądek.
- Akcja „590 Powodów” przebiega już m.in. na naszej stronie internetowej. Firmy mogą się tam rejestrować i otrzymać za to logotyp naszej akcji, który mogą umieścić np. na swoich produktach. W ramach akcji zgłosiło się już do nas ok. 1000 firm – tłumaczy koordynator akcji „590 Powodów”.
- Kupowanie produktów narodowych to dobra idea, bo pieniądz obraca się na rynku polskim. To napędza gospodarkę, a nasze pensje rosną. Mamy przez to szansę stać się bogatym krajem – stwierdza Konrad Wielądek.