Jak informuje MEiN ok. 34 proc. uczniów w szkołach, czyli ponad 2 mln uczniów, jest objętych pomocą poradni psychologiczno-pedagogicznych.
Dodał, że nie ma planów dotyczących likwidacji szkół specjalnych wręcz przeciwnie, trwają prace, aby je wzmocnić i „uwolnić potencjał drzemiący w szkołach specjalnych".
- Pracujemy nad tym, aby wszystkie te dzieci, które urodziły się z niepełnosprawnościami, mogły wieść szczęśliwe życie przez to, że państwo wychodzi na przeciw ich potrzebom, potrzebom ich rodzin, wspomaga je od samego początku, od momentu, gdy wracają ze szpitala zaraz po urodzeniu- poinformował szef MEiN.
- Nie ma jeszcze żadnego projektu ustawy. My dyskutujemy nad tym jak w sposób najpełniejszy dotrzeć do rodziców i dzieci z niepełnosprawnościami od samego początku, jak poprowadzić ich rehabilitację, opiekę i wsparcie dla rodzin, tak by rodzice nie musieli szukać na własną rękę tego, co jest dzisiaj, tylko żeby to, co państwo oferuje, mogło do nich dotrzeć w jeszcze większym zakresie - wskazał Czarnek.