Wyremontowany zostanie odcinek linii kolejowej Wielbark–Chorzele, co da możliwość przywrócenia tam ruchu pociągów pasażerskich, podały PKP PLK S.A. Dzięki temu podróżni zyskają nowe połączenie kolejowe między woj. warmińsko-mazurskim a mazowieckim.
"Dzięki pracom PKP PLK S.A. po ponad 20 latach ponownie udostępnimy całą linię kolejową do pasażerskich przewozów między Ostrołęką a Szczytnem. Remont odcinka Wielbark-Chorzele oraz realizowana obecnie modernizacja linii Chorzele-Ostrołęka przywróci na kolejową mapę połączenie między woj. warmińsko-mazurskim a mazowieckim", przekazał, cytowany w komunikacie, prezes zarządu PKP PLK S.A. Ireneusz Merchel.
Jak zaznaczył, będzie to także istotna trasa na czas przyszłych robót na międzynarodowej linii E-75 Rail Baltica. Odcinek Ostrołęka-Szczytno zapewni alternatywne połączenie do Ełku.
Prace na trasie Wielbark-Chorzele obejmą m.in. wymianę podkładów na długości prawie 3 km i remont 5 mostów i przepustów. Specjalna maszyna wyreguluje tory na ponad 21 km linii.
Podróżni wsiądą do pociągów z wyremontowanych peronów w Wielbarku i Jesionowcu. Obiekty zostaną wyposażone w ławki, wiaty, gabloty informacyjne i energooszczędne oświetlenie LED. Przebudowa obejmie także 17 przejazdów kolejowo-drogowych.
"Po realizacji zadania pociągi pokonają odcinek Wielbark-Chorzele z prędkością do 60 km/h, co zapewni sprawny i płynny przejazd w kierunku m.in. Ostrołęki lub Olsztyna czy Ełku. Przywrócenie przejezdności planuje się z końcem trzeciego kwartału bieżącego roku", zapowiedziały PLK.
Docelowo planowana jest modernizacja całego odcinka, w tym budowa urządzeń systemu sterowania ruchem kolejowym na stacji Wielbark, co pozwoli sterować nimi z lokalnego centrum sterowania Szczytno i zwiększyć przepustowość odcinka Chorzele-Szymany, a tym samym i całej linii Ostrołęka-Szczytno.