Kolaicja Obywatelska w 90 dni wydała 2,099 mln zł na kampanię wyborczą na portalu Facebook. W tym samym czasie zwycięska partia Prawa i Sprawiedliwości tylko...pięć razy mniej niż Koalicja Obywatelska, czyli 430 tys. zł.
Kampania wyborcza rozpoczęła się co prawda 6 sierpnia (kiedy prezydent Andrzej Duda ogłosił datę wyborów do parlamentu), jednak z uwagi na ograniczenia Facebooka można było sprawdzić ostatnie 90 dni – od 15 lipca do 12 października.
Koalicyjny Komitet Wyborczy Koalicja Obywatelska wydał w tym czasie 2,099 mln zł – w tej kwocie uwzględnione zostały wydatki poszczególnych partii wchodzących w skład koalicji oraz środki przeznaczone na promocję poszczególnych kandydatów. Warto zaznaczyć, że na samą kandydatkę KO na premiera Małgorzaty Kidawy-Błońskiej sztab na facebookowe reklamy wydał blisko 120 tys. zł.
Dla porównania – cztery pozostałe komitety startujące w wyborach parlamentarnych (oraz ich kandydaci) wydały łącznie dwukrotnie mniej na portalu Marka Zuckerberga.Zwycięskie Prawo i Sprawiedliwość wydało blisko pięć razy mniej pieniędzy niż Koalicja Obywatelska – 430 tys. zł.
Trzecie pod względem wydatków jest SLD z kwotą 460 tys. zł, a dalej PSL-Koalicja Polska – 77 tys. zł, oraz Konfederacja – 46 tys. zł. Były i takie tygodnie, gdy sztab Koalicji Obywatelskiej wydał w ciągu 7 dni ponad pół miliona złotych – tyle, ile w całek kampanii przed majowymi wyborami do Europarlamentu.