2,099 mln zł ! Tyle kosztowało 90 dni kampanii Koalicji Obywatelskiej na Facebooku

Kolaicja Obywatelska w 90 dni wydała 2,099 mln zł na kampanię wyborczą na portalu Facebook. W tym samym czasie zwycięska partia Prawa i Sprawiedliwości tylko...pięć razy mniej niż Koalicja Obywatelska, czyli 430 tys. zł.
Kampania wyborcza rozpoczęła się co prawda 6 sierpnia (kiedy prezydent Andrzej Duda ogłosił datę wyborów do parlamentu), jednak z uwagi na ograniczenia Facebooka można było sprawdzić ostatnie 90 dni – od 15 lipca do 12 października.
Koalicyjny Komitet Wyborczy Koalicja Obywatelska wydał w tym czasie 2,099 mln zł – w tej kwocie uwzględnione zostały wydatki poszczególnych partii wchodzących w skład koalicji oraz środki przeznaczone na promocję poszczególnych kandydatów. Warto zaznaczyć, że na samą kandydatkę KO na premiera Małgorzaty Kidawy-Błońskiej sztab na facebookowe reklamy wydał blisko 120 tys. zł.
Dla porównania – cztery pozostałe komitety startujące w wyborach parlamentarnych (oraz ich kandydaci) wydały łącznie dwukrotnie mniej na portalu Marka Zuckerberga.Zwycięskie Prawo i Sprawiedliwość wydało blisko pięć razy mniej pieniędzy niż Koalicja Obywatelska – 430 tys. zł.
Trzecie pod względem wydatków jest SLD z kwotą 460 tys. zł, a dalej PSL-Koalicja Polska – 77 tys. zł, oraz Konfederacja – 46 tys. zł. Były i takie tygodnie, gdy sztab Koalicji Obywatelskiej wydał w ciągu 7 dni ponad pół miliona złotych – tyle, ile w całek kampanii przed majowymi wyborami do Europarlamentu.
Polecamy Poranek Radia Republika
Wiadomości
Tusk jak zwykle się wściekł, a potem wygłosił orędzie. Pełne gróźb i typowych dla niego niedomówień [KOMENTARZE]
Nawrocki podziękował Trzaskowskiemu. "Może być Pan pewien, że zawsze po pierwsze Polska, po pierwsze Polacy!"
Najnowsze

Biznesmen biwakował nad rzeką. Spotkał lwicę. Nie żyje

Putin kładzie na stół warunki dotyczące pokoju na Ukrainie

Hejt na córkę nowego prezydenta. Na szczęście dobrych ludzi jest więcej [KOMENTARZE]
