Przejdź do treści

1/4 Polaków oszczędza więcej niż przed pandemią

Źródło: pexels.com/Artem Beliaikin

41% Polaków uważa, że w ciągu najbliższych miesięcy wydatki ich gospodarstw domowych wzrosną - podano w raporcie przeprowadzonym przez PwC. Zmniejszyła się częstotliwość zakupów Polaków we wszystkich kategoriach z wyjątkiem kategorii spożywczej.

Raport przeprowadzony przez PwC “Nowy obraz polskiego konsumenta” ma na celu pokazać jak pandemia wpłynęła na
zachowania Polaków. Wyniki ukazują, że pandemia wiąże się z obawami o wzrost cen i wizją nadchodzącego kryzysu. Największy wzrost wydatków nastąpił w kategorii artykułów spożywczych, zdrowotnych, pielęgnacyjnych oraz elektroniki użytkowej.

- Polscy konsumenci od lat byli jednymi z najbardziej wrażliwych cenowo konsumentów w Europie. Sytuacja pandemiczna oraz związana z nią niepewność dochodów dodatkowo nasila to zjawisko. Wraz z nałożonymi ograniczeniami, zanikiem misji impulsowych znaczna część zakupów przyjęła charakter planowany. W efekcie obserwujemy stały wzrost koszyka zakupowego w sklepach o szczególnie atrakcyjnym postrzeganiu cenowym, które jednocześnie znajdują się w pobliżu miejsca zamieszkania. Istotny powrót do zjawiska smart shopper dodatkowo sprzyja produktom marki własnej, które na przestrzeni lat zdobywały sobie sympatię konsumentów. W wybranych przypadkach cierpi również średnia i wyższa półka cenowa wraz z migracją do tańszych alternatyw. Kluczowym zadaniem dla sieci będzie więc stała praca nad poprawą wizerunku cenowego, który jak pokazuje praktyka, nie zawsze musi być związany z rzeczywistym postrzeganiem. Na znaczeniu nabiorą praktyki związane z komunikowanymi akcjami promocyjnymi, komunikacją wewnątrzsklepową oraz personalizowaną - skomentował ekspert Maciej Kroenke Partner w PwC, lider zespołu Revenue Management w CEE

- Priorytetem na najbliższe miesiące i lata będzie budowa kanałów bezpośredniej komunikacji z klientem, która pozwoli z jednej strony na inspirowanie, a z drugiej na umocnienie atrakcyjnego postrzegania zarówno pod kątem szerokości oferowanego asortymentu, jak i jego atrakcyjności cenowej. Z tego powodu obserwujemy intensyfikację działań komunikacyjnych i personalizacyjnych. W praktyce programy lojalnościowe często traktowane pobłażliwie przejmą na siebie istotny ciężar walki o traffic i skuteczny marketing. W praktyce zyskują też nową rolę – centrum aktywacji i zaangażowania klientów - dodał ekspert.

pwc.pl

Wiadomości

Elon Musk chce przyśpieszyć zakończenie misji ISS

Kontrowersyjna walka MMA wywołała oburzenie | FILM

NATO rozbuduje systemu rurociągów w kierunku wschodniej Europy

Strzelanina w szpitalu w Pensylwanii: Nie żyje policjant i napastnik

Zawalił się dach w centrum handlowym, zginęło co najmniej 6 osób

Uchodźca z Syrii zaatakował przed wyborami w Niemczech

Andrzej Duda: chcieli go zatłuc, ale okazał się dla nich za mocny

Andrzej Duda: Donald Trump potwierdził sojusz polsko-amerykański

Przyszli pod dom liderki AfD i ...

Pęk: bez Stanów Zjednoczonych Europa nie będą miały znaczących gwarancji bezpieczeństwa

Donald Trump spotkał się ze swoim "wielkim przyjacielem" Andrzejem Dudą

TYLKO U NAS

Trump na CPAC: „Odzyskaliśmy Amerykę i spełniamy obietnice”

Dwóch mężczyzn znalezionych martwych w garażu

Dziennikarz TVN24 wybuczany

Abp Jędraszewski: nie może być większej obrazy dla polskiego narodu, niż ...

Najnowsze

Andrzej Duda: chcieli go zatłuc, ale okazał się dla nich za mocny

Strzelanina w szpitalu w Pensylwanii: Nie żyje policjant i napastnik

Zawalił się dach w centrum handlowym, zginęło co najmniej 6 osób

Uchodźca z Syrii zaatakował przed wyborami w Niemczech

Andrzej Duda: Donald Trump potwierdził sojusz polsko-amerykański

Elon Musk chce przyśpieszyć zakończenie misji ISS

Kontrowersyjna walka MMA wywołała oburzenie | FILM

NATO rozbuduje systemu rurociągów w kierunku wschodniej Europy