Przejdź do treści
1/4 Polaków oszczędza więcej niż przed pandemią
pexels.com/Artem Beliaikin

41% Polaków uważa, że w ciągu najbliższych miesięcy wydatki ich gospodarstw domowych wzrosną - podano w raporcie przeprowadzonym przez PwC. Zmniejszyła się częstotliwość zakupów Polaków we wszystkich kategoriach z wyjątkiem kategorii spożywczej.

Raport przeprowadzony przez PwC “Nowy obraz polskiego konsumenta” ma na celu pokazać jak pandemia wpłynęła na
zachowania Polaków. Wyniki ukazują, że pandemia wiąże się z obawami o wzrost cen i wizją nadchodzącego kryzysu. Największy wzrost wydatków nastąpił w kategorii artykułów spożywczych, zdrowotnych, pielęgnacyjnych oraz elektroniki użytkowej.

- Polscy konsumenci od lat byli jednymi z najbardziej wrażliwych cenowo konsumentów w Europie. Sytuacja pandemiczna oraz związana z nią niepewność dochodów dodatkowo nasila to zjawisko. Wraz z nałożonymi ograniczeniami, zanikiem misji impulsowych znaczna część zakupów przyjęła charakter planowany. W efekcie obserwujemy stały wzrost koszyka zakupowego w sklepach o szczególnie atrakcyjnym postrzeganiu cenowym, które jednocześnie znajdują się w pobliżu miejsca zamieszkania. Istotny powrót do zjawiska smart shopper dodatkowo sprzyja produktom marki własnej, które na przestrzeni lat zdobywały sobie sympatię konsumentów. W wybranych przypadkach cierpi również średnia i wyższa półka cenowa wraz z migracją do tańszych alternatyw. Kluczowym zadaniem dla sieci będzie więc stała praca nad poprawą wizerunku cenowego, który jak pokazuje praktyka, nie zawsze musi być związany z rzeczywistym postrzeganiem. Na znaczeniu nabiorą praktyki związane z komunikowanymi akcjami promocyjnymi, komunikacją wewnątrzsklepową oraz personalizowaną - skomentował ekspert Maciej Kroenke Partner w PwC, lider zespołu Revenue Management w CEE

- Priorytetem na najbliższe miesiące i lata będzie budowa kanałów bezpośredniej komunikacji z klientem, która pozwoli z jednej strony na inspirowanie, a z drugiej na umocnienie atrakcyjnego postrzegania zarówno pod kątem szerokości oferowanego asortymentu, jak i jego atrakcyjności cenowej. Z tego powodu obserwujemy intensyfikację działań komunikacyjnych i personalizacyjnych. W praktyce programy lojalnościowe często traktowane pobłażliwie przejmą na siebie istotny ciężar walki o traffic i skuteczny marketing. W praktyce zyskują też nową rolę – centrum aktywacji i zaangażowania klientów - dodał ekspert.

pwc.pl

Wiadomości

Dobroduszna minister Henning-Kloska chce dawać pożyczki strażakom

Kolejna rewolucja w polskiej szkole. Zobacz, co chce wprowadzić MEN!

Ekoterroryści blokowali budowę zbiorników retencyjnych

Znany Youtuber chce pomóc w odbudowie Lądka-Zdroju

Dla Tuska prognozy nie były "przesadnie alarmujące". Ludzie stracili majątek

Kwiecień: cała Polska jest ofiarą polityki nacisku i chaosu

Alerty powodziowe dostępne w mObywatelu

Chcesz uniknąć tężca? Koniecznie się zaszczep

Minister Henning-Kloska likwiduje Zespół ds. Rozwoju Energetyki Jądrowej. „Czyja ma być Polska?”

Wypowiedź Sikorskiego o Krymie wzburzyła Tatarów

Czy każdy kto ośmieli się zadać trudne pytanie rządowi zostanie ukarany?

Jachira i Zielińska wynajmowały agro-chatę w Białowieży: zaskakujące koszty biura poselskiego

Wojewoda ogłasza alarm powodziowy w kilku powiatach

Watykan uznał kult publiczny w Medziugorie, ale nie prawdziwość objawień. Zobacz co to oznacza!

Trump nie odwiedzi “amerykańskiej Częstochowy”

Najnowsze

Dobroduszna minister Henning-Kloska chce dawać pożyczki strażakom

Kwiecień: cała Polska jest ofiarą polityki nacisku i chaosu

Dla Tuska prognozy nie były "przesadnie alarmujące". Ludzie stracili majątek

Alerty powodziowe dostępne w mObywatelu

Chcesz uniknąć tężca? Koniecznie się zaszczep

Kolejna rewolucja w polskiej szkole. Zobacz, co chce wprowadzić MEN!

Ekoterroryści blokowali budowę zbiorników retencyjnych

Znany Youtuber chce pomóc w odbudowie Lądka-Zdroju