„Ludzie od klimatu” – pod tym hasłem 13 lipca 2021 r. ruszyła kampania employer brandingowa Ministerstwa Klimatu i Środowiska, zachęcająca do pracy w administracji publicznej. Rozpoczyna ją dokumentalizowany krótkometrażowy film, poświęcony pracy w MKiŚ, przedstawionej z perspektywy jego pracowników.
– Poprzez projekt „Ludzie od klimatu” chcemy pokazać perspektywy pracy w administracji publicznej i odejść od stereotypów, z którymi często się spotykamy. Oczywiście zależy nam również na zwiększeniu zainteresowania kandydatów pracą w naszym ministerstwie. Poszukujemy ludzi z pasją, którzy chcą współuczestniczyć w tworzeniu rozwiązań służących ochronie środowiska i klimatu, a także zapewnieniu bezpieczeństwa energetycznego Polski. Aby do nich dotrzeć, zdecydowaliśmy się na wybór nowej formy zwrócenia uwagi na ofertę MKiŚ jako pracodawcy. Zdajemy sobie sprawę, że forma, którą wybraliśmy, czyli krótkometrażowy film, jest nietypowa – szczególnie w dobie świata „instant”, ale to też nas wyróżnia. Nie chcieliśmy opowiadać o wyzwaniach w tak poważnym obszarze, płytkimi informacyjnie, kilkunastosekundowymi spotami – podkreśla Joanna Kencler, zastępca dyrektora Biura Dyrektora Generalnego.
Narracja filmu prowadzona jest z perspektywy trzech bohaterów: Joanny, naczelnika Wydziału ds. Ekoinnowacji w Departamencie Ochrony Powietrza i Polityki Miejskiej, Bogusławy, zastępcy dyrektora Departamentu Gospodarki Odpadami oraz Beniamina, starszego specjalisty w Zespole do Spraw Międzynarodowych w Departamencie Odnawialnych Źródeł Energii.
– Zależało nam na pokazaniu pracowników ministerstwa w ich naturalnym środowisku i z ich realnymi wyzwaniami zawodowymi. Przygotowując się do realizacji filmu, promowaliśmy inicjatywę w ramach komunikacji wewnętrznej i przeprowadziliśmy casting wyłaniający głównych bohaterów. Do produkcji zaangażowaliśmy ponad dwudziestu pracowników i to oni stali się naturalnymi ambasadorami pracy w Ministerstwie Klimatu i Środowiska – mówi Agnieszka Negadowska, dyrektor Departamentu Edukacji i Komunikacji.
Film pod tytułem „Ludzie od klimatu” jest już dostępny na kanale Ministerstwa Klimatu i Środowiska w serwisie YouTube (wraz z trzema zapowiedziami). Tam też odbywa się główna część promocji. Poza promocją w mediach społecznościowych Ministerstwa stawiamy na „Employee Advocacy”, czyli rekomendowanie pracy przez aktualnych pracowników w ich własnych profilach społecznościowych, na platformach Linkedin, Twitter i Facebook.
Za koncepcję kreatywną i produkcję odpowiada Agencja Employer Branding Sp. z o.o.