Netflix traci miliardy. Deprawuje dzieci i młodzież ideologią gender

Netflix stracił około 25 miliardów dolarów wartości akcji po tym, jak użytkownicy zaczęli masowo rezygnować z subskrypcji w odpowiedzi na zarzuty o promowanie radykalnych treści transgender w programach dla dzieci. Elon Musk i aktywiści, tacy jak Robby Starbuck, oskarżają platformę o działania mające na celu „inżynierię społeczną” zamiast dostarczania rozrywki.
Netflix zakończył tydzień z szacowaną stratą 25 miliardów dolarów wartości akcji po fali odwołań subskrypcji. 1 października Elon Musk, mający 227 milionów obserwujących na platformie X, wezwał do bojkotu Netflixa, pisząc „Cancel Netflix dla zdrowia waszych dzieci”. Jego post zyskał ponad 90 milionów wyświetleń i milion polubień. W efekcie hasło „Cancel Netflix” stało się trendem na platformach X i Google, osiągając rekordowe zainteresowanie w wyszukiwaniach.
Robby Starbuck, krytyk kultury „woke” w korporacjach, opublikował nagranie wiceprezes Netflixa ds. strategii inkluzywności, Vernã Myers, która podkreślała odrzucenie neutralności w kwestiach społecznych i promowanie ideologii transgender oraz ruchu BLM w celu „transformacji kultury”. Starbuck stwierdził, że Netflix to „firma inżynierii społecznej, a nie rozrywkowa”.
Konserwatywny komentator Benny Johnson wyjaśnił na platformie X, że kampania przeciwko Netflixowi zyskała popularność z powodu „seksualizacji dzieci” w programach oznaczonych jako rozrywka dla najmłodszych. Podkreślił, że treści te, zawierające radykalne tematy seksualne, są „niemoralne i powinny być nielegalne”. Johnson wskazał, że problem wykracza poza spory polityczne, określając go jako kwestię moralną.