Generacja Z odkrywa Jane Austen. "Duma i Uprzedzenie" hitem wśród młodych

Młodzież z pokolenia Z i milenialsi masowo zakochują się w twórczości Jane Austen, szczególnie w roku poprzedzającym 250. rocznicę jej urodzin.
Nowa adaptacja "Dumy i Uprzedzenia" od Netflix, pisana przez Dolly Alderton z udziałem Emmy Corrin, Olivii Colman i Jacka Lowdena, przyczyniła się do znacznego wzrostu popularności autorki. Spotify odnotował 75% wzrost odsłuchań audiobooka "Duma i Uprzedzenie" z tygodnia na tydzień.
Również dawne adaptacje zyskują nową popularność - wzrosła liczba odtworzeń ścieżki dźwiękowej z adaptacji BBC z 1995 roku (o 120%), a film z 2005 roku powrócił do kin z okazji 20-lecia. Firma Strictly Jane Austen Tours, z siedzibą w Bath, zanotowała 50% wzrost rezerwacji w ciągu ostatnich sześciu miesięcy, głównie dzięki zainteresowaniu ze strony generacji Z i millenialsów.
Młodzi ludzie doceniają w Austen eskapizm, humor i aktualność jej obserwacji na temat relacji damsko-męskich, zwłaszcza w kontekście współczesnych randek. Książki audio Austen zyskują popularność na Spotify wśród młodszych słuchaczy, czego dowodzą statystyki "Dumy i Uprzedzenia". Zainteresowanie Jane Austen widać także w turystyce - coraz więcej młodych osób rezerwuje wakacje w okolicach Bath i Winchcombe, szukając scenerii znanych z jej powieści i ich adaptacji.
Źródło: Republika
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Jesteśmy na Youtube: Bądź z nami na Youtube
Jesteśmy na Facebooku: Bądź z nami na FB
Jesteśmy na platformie X: Bądź z nami na X