Nieustają prace przy budowie kanału łączącego Bałtyk z Zalewem Wiślanym. Zyskać na znaczeniu ma port w Elblągu. W skali makro zyska Polska, bo całkowicie uniezależni się od Rosji w transporcie intermodalnym. Otwarcie inwestycji planowane jest na 17. dzień września i jest to na chwilę obecną niczym nie zagrożony termin, powiedział dziś w Telewizji Republika wiceszef resoru infrastruktury Marek Gróbarczyk.
"95% wykonanych prac, zespolenie sterowania wszystkich elementów, dwa mosty zwodzone i śluza. Termin otwarcia nie powinen być zagrożony", zapewnił w Republice M. Gróbarczyk.
#DzieńzRepubliką | @marekgrobarczyk (@MI_GOV_PL): Jeśli chodzi o harmonogram prac to jest to 95 % wykonanych prac, zostało tylko zespolenie sterowania wszystkich elementów. #włączprawdę #TVRepublika
— Telewizja Republika 🇵🇱 #włączprawdę (@RepublikaTV) April 21, 2022
Według naszego rozmówcy ta inwestcja ma bagaż znaczenia niepodległościowego. 17 września aż sam się cisnął na usta żeby przełamać złą historię, historię ataku sowietów na Polskę. Chodzi teraz o to żeby jednak ten 17 września kojarzył się z czymś dobrym, a nie tylko z cierpieniami.
#DzieńzRepubliką | @marekgrobarczyk(@MI_GOV_PL): Dzisiaj możemy potwierdzić, że budowa kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną zostanie zakończona 17 września 2022 roku - ten termin nie jest zagrożony.#włączprawdę #TVRepublika
— Telewizja Republika 🇵🇱 #włączprawdę (@RepublikaTV) April 21, 2022
- Zyskamy bezpieczeństwo, stwierdził minister, bo każde wyjście i wejście musiało do tej pory uzyskać zgodę Moskwy, uzyskać zgodę Kremla". Gość programu Piotra Nisztora podkreślił też, że - umowa Sikorskiego (rząd PO-PSL przyp. red.) była fatalna. "Celem Rosji było to żeby zablokować ruch na Zalewie Wiślanym i dążenie do tego aby zablokowac budowe przekopu", podkreślił.
Druga kwestia to wykorzystanie gospodarcze - przypomniał Marek Gróbarczyk. - Do portu w Elblągu będą mogły wchodzić jednostki oceaniczne. Elbląg jest zapleczem dla portu w Gdyni czy w Gdańsku, pełni rolę huba. Ma możliwości do do magazynowania towarów typu węgiel czy paliwa. Kanał będzie z kolei umożliwiał zawijanie jednostek o zanurzeniu 4,5 metra, powiedział w Telewizji Republika wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk.
Cała rozmowa w oknie poniżej. Polecamy.
Polecamy Nasze programy
Wiadomości
Najnowsze
Nisztor: ws. Collegium Humanum chodzi o masowy proceder kupowania dyplomów - to sprawa ponadpolityczna