Wojewoda Mazowiecki wydał decyzję o zezwoleniu na budowę ok. 10-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S7 pomiędzy węzłami Modlin i Czosnów. Umożliwia ona rozpoczęcie robót w terenie. Obecna dwujezdniowa trasa o przekroju dwupasowym zostanie zastąpiona trasą z trzema pasami ruchu. Rozbudowane zostaną też dwa istniejące węzły drogowe: Modlin i Błonie. Most na Wiśle w Zakroczymiu będzie miał po trzy pasy ruchu w każdym kierunku.
Konstrukcja obiektu zostanie uzupełniona również o chodnik (na nitce obiektu w kierunku Warszawy) i ścieżkę rowerową (na nitce obiektu w kierunku Gdańska). Ponadto wybudowane zostaną drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
>>>zobacz plan orientacyjny<<<
Zgodnie z zawartym kontraktem, wykonawca dokonał wyboru rodzaju nawierzchni, trasę główną zbuduje w technologii bitumicznej. Droga będzie spełniać najwyższe kryteria i parametry jakościowe, funkcjonalne i eksploatacyjne.
Wykonawcą inwestycji w formule Projektuj i buduj jest Budimex. Umowa o wartości ok. 598,8 mln zł została podpisana 12 maja 2020 r. Zakończenie inwestycji planowane jest na koniec 2023 r. Wykonawca złożył jednak roszczenia, w których oczekuje wydłużenia czasu na ukończenie oraz dodatkowych środków finansowych.
Dotyczą one m.in. długotrwałej procedury uzyskiwania decyzji ZRID. Jeśli wykonawca uzasadni, że w czasie realizacji nastąpiły okoliczności, na które nie miał wpływu, a uniemożliwiły prowadzenie robót to termin ukończenia może zostać przesunięty.