Francja: skutki uboczne u 150 osób z personelu medycznego po podaniu AstraZeneca
Krajowa Agencja Bezpieczeństwa Leków i Produktów Zdrowotnych (ANSM) poinformowała w piątek o grypopodobnych objawach u 150 członków personelu medycznego we Francji po podaniu szczepionki AstraZeneca przeciw Covid-19. Kilka szpitali wstrzymało szczepienia tym preparatem.
- To syndrom grypy, któremu towarzyszą wysoka gorączka i bóle mięśni – poinformował w piątek media rzecznik związku zawodowego pielęgniarek Thierry Amouroux.
Szpitale szczepiły preparatem AstraZeneca jeden oddział na dzień. Następnie około 15 proc. zaszczepionego personelu nie było w stanie przyjść do pracy. Dlatego też wiele placówek zawiesiło szczepienia AstraZeneca w celu reorganizacji – poinformował Amouroux.
Szczepienie AstraZenecą wstrzymano w szpitalach w Saint-Lo, Breście, Morlaix, a także w dwóch paryskich szpitalach.
Członkowie personelu medycznego, którym podano szczepionkę w tym tygodniu, mieli mniej niż 65 lat.
- Dajcie nam szczepionkę Pfizera, a nie szczepionkę drugiej kategorii – mówiła jedna z pielęgniarek na antenie stacji Europe 1 w piątek, skarżąc się na skutki uboczne szczepienia.
W czwartek ANSM zgłosił ostrzeżenie dotyczące szczepionki Pfizer/BioNTech. Nagły, choć krótkotrwały skok ciśnienia krwi stwierdzono u 73 pacjentów po podaniu tej szczepionki.
ANSM nadal monitoruje reakcje zaszczepionych osób
Najnowsze
SPRAWDŹ TO!
Hołownia znów układa się z Tuskiem? Zapewnia, że nie chce stanowisk, ale furtki nie zamyka
Ogromna katastrofa kolejowa w Hiszpani. Co najmniej 46 osób zabitych w zderzeniu dwóch pociągów [WIDEO]
Edwards błyszczał na starcie sezonu. Teraz wypada z gry przez kontuzję