W ubiegłym roku Polska była jednym z najszybciej rosnących rynków handlu internetowego w Europie. Eksperci przewidują dalsze imponujące wzrosty.
Jak wynika z danych zebranych przez Statista.com, wydatki internetowe „tylko w pięciu głównych kategoriach produktów wyniosły 12 mld dol. To 2,3 mld dol. więcej niż w 2019 r., co oznacza skok o 25 proc.” - napisał dziennik „Rzeczpospolita".
Szef sprzedaży platformy Shoper Artur Halik podał, że po ubiegłorocznym napływie nowych klientów możemy się spodziewać fali inwestycji w sektor e-commerce. „Jednym z jej objawów są ostatnie udane debiuty dużych marek na giełdzie w kraju i za granicą czy spekulacje o wejściu Amazona do Polski” – dodał Halik.
Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej Patrycja Sass-Staniszewska wskazała, że „w ostatnim roku powstało ok. 11 tys. nowych e-sklepów, a prawie 80 proc. internautów dokonuje zakupów w sieci”.
Według gazety sprzedaż wielu produktów w 2021 r. może rosnąć w podobnym tempie jak w 2020 r. Obecnie największa kategoria w polskim online to moda – podaje dziennik.