Repolonizacja marek. Żubrówka, Soplica, Absolwent i Bols w polskiej Grupie Maspex
Grupa Maspex sfinalizowała proces przejęcia polskich aktywów Roust Corporation. W wyniku transakcji firma zakupiła spółkę CEDC International Sp. z o.o. oraz jej spółkę zależną B2B Wine & Spirits Sp. z.o.o. - wraz z prawami do wszystkich marek oferowanych przez CEDC: Żubrówki, Soplicy, Absolwenta oraz marki Bols. Wszystkie przeszły w ręce polskiego właściciela.
- Na początku bieżącego tygodnia została podpisana finalna umowa. Ostatnią formalną czynnością była zmiana zarządu i objęcie operacyjnej kontroli nad CEDC, co nastąpiło w dniu wczorajszym. Nasze portfolio powiększyliśmy o kolejne kultowe polskie marki - Żubrówkę, Soplicę, Absolwenta oraz markę Bols – mówi Dorota Liszka, Rzecznik Prasowy Grupy.
CEDC to lider na rynku wódki z udziałem powyżej 47% (ilościowo) i największy importer zagranicznych alkoholi w naszym kraju. Posiada kultowe i historyczne portfolio wiodących marek wódki takich jak: Żubrówka (legendarna polska marka z blisko 500-letnią tradycją, wolumenowy nr. 3 na globalnym rynku wódki, obecna na 86 rynkach), Soplica (światowy nr. 8), Absolwent i Bols. Obok marek, które produkowane są w zakładach w Białymstoku i Obornikach Maspex nabył prawa do dystrybucji na polskim rynku m.in. win Carlo Rossi, Frontera, Barefoot i Gancia oraz alkoholi kolorowych: Grant’s, Glenfiddich i Tullamore D.E.W., Metaxa, Jȁgermeister, Cointreau, Campari, Aperol, czy Remy Martin.
Dzięki transakcji powstała największa polska grupa spożywcza.
Produkcja alkoholowego asortymentu Grupy jest prowadzona w zakładach produkcyjnych w Obornikach i Białymstoku. W ramach struktury organizacyjnej Grupy powstała kolejna jednostka biznesowa – Business Unit Spirits, który ma swoją niezależność biznesową i będzie skupiał wszystkie funkcje niezbędne do prowadzenia przez niego działalności, w tym handlowe, marketingowe oraz produkcyjne. Budowa nowego biznesu odbędzie się w oparciu o kompetencje pracowników spółki CEDC, nowoczesne zaplecze produkcyjne i liderskie marki.
Maspex jest największą polską prywatną firmą w branży spożywczej oraz jedną z największych w Europie Środowo-Wschodniej. Spółka posiada w swoim portfolio 63 marki i łącznie oferuje ponad 2300 propozycji towarowych, a jej produkty są obecne w ponad 60 krajach na całym świecie. Tymbark, Kubuś, Lubella, Łowicz, Krakus, Kotlin, Puchatek, DecoMorreno, Cremona, Plusssz oraz La Festa, Relax, Bucovina, River, Queens, Olympos, Apenta czy Vellingrad to w większości liderzy rynkowi, marki najbardziej cenione w swoich kategoriach przez konsumentów w Polsce i w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Produkty z portfolio Maspex powstają w 15 nowoczesnych zakładach produkcyjnych w Polsce i za granicą. Rocznie wytwarza się w nich 2,03 mld litrów soków, nektarów i napojów, ponad 280 tys. ton makaronów, wyrobów zbożowych i instant oraz niemal 170 tys. ton dżemów i przetworów. Maspex stawia na rozwój organiczny oraz akwizycje. Firma skupuje od polskich rolników corocznie 300 tysięcy ton owoców i warzyw oraz 130 tysięcy ton pszenicy. Przychody ze sprzedaży w 2021 roku wyniosły 6,03 mld zł.