Przejdź do treści
Polacy nie chcą kupować samochodów elektrycznych
canva.com

"Polska jest jednym z najbardziej elektrosceptycznych krajów w Unii Europejskiej, a udział elektryków w sprzedaży nowych aut rzadko przekracza 3 proc." - zauważa Stanisław Dojs z Hyundai Motor Poland.

Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) oraz Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności (PSNM) informują, że od stycznia do lipca 2024 roku liczba samochodów elektrycznych w Polsce wzrosła o 14 102 sztuki, co stanowi sześcioprocentowy przyrost w porównaniu do tego samego okresu w ubiegłym roku.

Jak zauważa Stanisław Dojs z Hyundai Motor Poland, Polska jest jednym z najbardziej elektrosceptycznych krajów w Unii Europejskiej, a udział elektryków w sprzedaży nowych aut rzadko przekracza 3 proc. Potencjał wzrostu istnieje, ale kluczowe jest zwiększenie dostępności tych pojazdów oraz stabilizacja warunków zakupu.

Na koniec lipca 2024 roku w Polsce działały 7563 ogólnodostępne punkty ładowania samochodów elektrycznych. Mimo postępu w rozwoju infrastruktury, wciąż występują obszary z ograniczonym dostępem do stacji ładowania.

Branża motoryzacyjna wskazuje na zmienne dopłaty jako jedną z największych barier w sprzedaży elektryków. Osoby planujące zakup często czekają na wyjaśnienie dostępnych wsparć finansowych. Producenci zauważają również brak tańszych, małych modeli elektrycznych, co ogranicza ich dostępność na rynku.

Zgodnie z zapowiedziami Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Ministerstwa Klimatu i Środowiska, od stycznia 2025 roku ma zostać wznowiony nabór w programie "Mój elektryk". Eksperci zaznaczają, że stabilne ceny energii oraz korzystne otoczenie zakupowe są kluczowe dla dalszego rozwoju rynku elektryków w Polsce.

Niechęć do kupna samochodu elektrycznego może wynikać z wielu powodów. Najczęściej podnoszone to: wysoka cena, znaczne wydłużenie czasu podczas dalszej podróży czy obawa przed samozapłonem auta, którego nie można ugasić.

Źródło: bankier.pl

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.

Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.

Wiadomości

Izrael odpowiedział dziś na wczorajszy atak

Prosto z Lancaster w Pensylwanii... Donald Trump

Izraelskie naloty na cele Hezbollahu tuż obok międzynarodowego lotniska w Bejrucie

Młody lider protestów: Donek już dawno powinien być we Wronkach | Wywiad z chuliganem

Formuła 1: Norris najszybszy w kwalifikacjach

Republika: W poniedziałek Miłosz Kłeczek zaprasza na spotkanie z Marcinem Przydaczem

Dzisiaj informacje TV Republika 20.10.2024

Przemysław Gintrowski: Pamięć o niezłomnym bardzie wolności

Kightley: poradziliśmy sobie z dużym obciążeniem gospodarki, dzięki skutecznej polityce pieniężnej

Dozór policyjny dla kierowcy tira, który spowodował karambol pod Gdańskiem

Stanisław Sz., rosyjski szpieg w Polsce, po wyjściu z więzienia założył w naszym kraju... firmę | Ściśle Jawne

Politycy spierają się o imigrację: Tusk zwyciężył, czy poległ?

Express Republiki | 20.10.2024

10 szpitali bez licencji. W tle sprawa dotycząca śmierci noworodków

Za siódmą górą - Fantazyjne lessy Lubelszczyzny

Najnowsze

Izrael odpowiedział dziś na wczorajszy atak

Formuła 1: Norris najszybszy w kwalifikacjach

Republika: W poniedziałek Miłosz Kłeczek zaprasza na spotkanie z Marcinem Przydaczem

Dzisiaj informacje TV Republika 20.10.2024

Przemysław Gintrowski: Pamięć o niezłomnym bardzie wolności

Prosto z Lancaster w Pensylwanii... Donald Trump

Izraelskie naloty na cele Hezbollahu tuż obok międzynarodowego lotniska w Bejrucie

Młody lider protestów: Donek już dawno powinien być we Wronkach | Wywiad z chuliganem