PKP Intercity poinformowało, że przewoźnik uruchomił usługę wirtualnego asystenta głosowego. Będzie pomagał podróżnym w wyszukiwaniu połączeń. Dzięki niemu będzie można również sprawdzić ceny biletów.
- Infolinia obsługiwana przez wirtualnego asystenta głosowego to kolejne wdrażane przez nas rozwiązanie, które ma ułatwić i usprawnić proces obsługi pasażera, który rozpoczyna się od planowania podróży i wyszukiwania odpowiedniego połączenia - zaznaczył członek zarządu PKP Intercity Artur Resmer.
- Nowa usługa to dodatkowa możliwość uzyskania informacji o rozkładzie jazdy, która może być szczególnie interesująca dla osób z ograniczonymi możliwościami korzystania z wyszukiwarki internetowej - dodał.
PKP Intercity podało, że bot Edek wyszukuje połączenie na podstawie podstawowych informacji. Pasażer wybiera stację docelową, początkową, datę oraz godzinę odjazdu. Można również zaznaczyć dodatkowe opcje połączeń, które interesują podróżnego, jak np. przejazd bezpośredni, możliwość przewozu roweru czy uwzględnienia miejsca dla osoby z niepełnosprawnością.
Bot Edek może odbierać setki połączeń naraz. Przewoźnik poinformował, że dzięki zastosowanemu modułowi uczenia maszynowego, bot cały czas się szkoli i wzbogaca bazę zaimplementowanej wcześniej wiedzy wraz z kolejnymi rozmowami.
Asystent głosowy jest dostępny pod numerem infolinii: 22 391 22 22. Połączenia są bezpłatne.