CMA CGM Group, jako pierwsza na świecie, wprowadza do swoich serwisów największy kontenerowiec świata zasilany gazem (LNG). Ma on pojemność 23.000 TEU.
W listopadzie 2017 roku Rodolphe Saadé, prezes i dyrektor generalny CMA CGM Group, zdecydował się wyposażyć serię kontenerowców w silniki zasilane LNG. W ten sposób grupa CMA CGM udowodniła swoje zaangażowanie w przyspieszenie transformacji energetycznej transportu morskiego.
Obecnie LNG jest najbardziej zaawansowanym rozwiązaniem, jeśli chodzi o zachowanie dobrej jakości powietrza. Umożliwia 90-procentową redukcję emisji dwutlenku siarki i drobnych cząstek oraz 85-procentową redukcję emisji dwutlenku azotu. Ponadto LNG emituje do 20 proc. mniej CO2 w porównaniu z silnikami paliwowymi.
Przy budowie kontenerowca korzystano z doświadczenia najlepszych europejskich i światowych liderów branży. Wiele wyspecjalizowanych firm odegrało swoją rolę w tym przełomowym projekcie budowlanym, w tym m.in. Grupa BIO-UV, CSSC czy Schneider Electric.
Today is a great day for all of us at CMA CGM and for the #maritime transport world!
— CMA CGM Group (@cmacgm) September 22, 2020
https://t.co/QHgnBg3Rqv
The naming ceremony for the joining of the fleet of the CMA CGM JACQUES SAADE, the first 23,000 TEU vessel in the world to be powered by Liquefied Natural Gas. pic.twitter.com/bxGXEquroL
On this 2020 #WorldMaritimeDay, the CMA CGM Group reaffirms its commitment to the maritime industry's energy transition, leading the way with tangible solutions such as choosing Liquefied Natural Gas.
— CMA CGM Group (@cmacgm) September 24, 2020
A more sustainable #shipping for a more sustainable #planet.#ESDW2020 pic.twitter.com/r3fpTgYfCG