Kolejna polska firma przejmuje brytyjski rynek. „Fachowcy” od Tuska mogliby się od niej uczyć
Po firmie InPost, która kupiła wszystkie udziały w Menzies Express i Newstrade, przejmując dostarczanie przesyłek nawet na dwór królewski, sporą część brytyjskiego rynku, choć w innej branży, przejmuje kolejna polska firma - Emtech. Jej szef, Adam Duda, kupił mające ponad 100-letnią tradycję angielskie przedsiębiorstwo Andover Trailers Ltd.
"Historia trochę jak z czasów budowy kapitalizmu w Stanach Zjednoczonych. Przyjeżdża człowiek z kilkoma dolarami, zaczyna pracę na niskim szczeblu drabiny społecznej, a potem swoją pomysłowością i energią dochodzi do sukcesu w biznesie (...) Adam Duda, szef firmy Emtech, która produkuje obecnie karuzele na rynek brytyjski, ale przede wszystkim krótkie serie drogich naczep na samochody dostawcze, w kilkanaście lat dorobił się takiej pozycji, że przejął właśnie stuletnią brytyjską firmę", czytamy w serwisie Business Insider Polska.
Emtech od ponad 20 lat współpracuje z polskimi i międzynarodowymi partnerami z takich sektorów jak budownictwo, przemysł ciężki, rolnictwo, wojsko, logistyka i transport wielkogabarytowy czy przemysł drzewny.
"Chcemy budować naszą przyszłość na rynkach międzynarodowych, stąd decyzja o zakupie brytyjskiej spółki Andover Trailers. Jest to firma z ponad 100-letnią tradycją i znakomitą międzynarodową reputacją. Znajomość rynku brytyjskiego oraz zaufanie, które budowaliśmy od 2008 roku z właścicielami firmy Andover Trailers, pozwoliły nam dogłębnie zrozumieć specyfikę ich działalności i potrzeby klientów. Dzięki temu będziemy w stanie znacząco rozszerzyć gamę produktów oraz zwiększyć udział w rynku brytyjskim. To ważny krok w rozwoju naszej firmy", podkreśla Adam Duda, co cytujemy za portalem truck-van.pl
Andover Trailers od dziesięcioleci jest synonimem jakości, o czym świadczą stałe projekty na dostawy specjalistycznych rozwiązań dla sił zbrojnych z całego świata. Andover Trailers posiada też szeroką ofertę, w skład której wchodzą m.in. przyczepy i naczepy do przewozu ciężkiego sprzętu budowlanego, wózków widłowych, łodzi i jachtów czy ładunków ponadgabarytowych.
"Przejęliśmy 95 proc. udziałów brytyjskiej spółki, co daje nam pełną kontrolę nad wszystkimi aktywami Andover Trailers, takimi jak znak towarowy, własność intelektualna czy know-how. Transakcja umożliwi nam integrację najlepszych praktyk wypracowanych po obydwu stronach kanału La Manche", mówi Adam Duda i dodaje: "zgodnie z naszymi założeniami, w przyszłości będziemy równolegle rozwijali zarówno markę Emtech, jak i Andover Trailers, oraz zakłady produkcyjne w Polsce i Wielkiej Brytanii. Wierzymy, że dzięki integracji poszczególnych obszarów rozbudujemy portfolio produktowe obydwu marek i wzmocnimy naszą pozycję konkurencyjną na rynku europejskim i globalnym".
Źródło: Business Insider Polska, truck-van.pl