Jeszcze w tym roku narodowy przewoźnik chce rozstrzygnąć postępowanie na wybór wykonawcy składów typu push-pull. Wiadomo już, że będą obsługiwały klasę ekonomiczną na trasach okołoaglomeracyjnych tj. Warszawa-Łódź-Warszawa i Kraków-Katowice-Kraków.
Pociągi obsługiwane piętrowymi składami mają też kursować z Warszawy w kierunku: Gdyni, Olsztyna, Białegostoku, Terespola, Lublina, Radomia, Kielc, Torunia i Bydgoszczy.
W sumie przewoźnik planuje zakup 38 siedmiowagonowych składów piętrowych z 45 lokomotywami elektrycznymi, poinformowała Agnieszka Serbeńska z biura prasowego spółki. Pojazdy mają być dostosowane do prędkości 200 km/h.
Na początku marca br. Ministerstwo Infrastruktury informowało, że zakup składów piętrowych ma zostać sfinansowany ze środków Krajowego Planu Odbudowy.
Resort wskazuje, że składy push-pull, jako jednostki piętrowe, mogą przewieźć dużą liczbę podróżnych, korzystając z mniejszej liczby wagonów. Umożliwi to zatrzymywanie się ich również na stacjach czy przystankach z krótszymi peronami.