Polacy są narodem przedsiębiorczym, poszukują przy tym bezpiecznego, sprawdzonego biznesu, w którym mogą się stabilnie rozwijać. Na rynku uwagę zwraca oferta franczyzowa sieci Żabka i przyciąga nowe osoby, które uruchamiają z nią swoje placówki pod jej szyldem. Biznes ten wymaga ok. 5 tys. zł wkładu własnego, motywacji, przedsiębiorczej postawy i pozytywnego przejścia procesu rekrutacji. Sieć wyposaża nowych przedsiębiorców w umeblowany i zatowarowany sklep, pakiet szkoleń, nowoczesne narzędzia oraz bieżące wsparcie serwisowe, marketingowe i logistyczne. Już ponad 7600 franczyzobiorców prowadzi z sukcesem swoje lokalne biznesy pod szyldem Żabki w całej Polsce.
Wsparcie od sieci franczyzowej
W sieci wprowadzane są rozwiązania, które pozwalają na ograniczenie ryzyka wzrostu kosztów wynikającej z prowadzenia firmy. Wielu, mając na uwadze niepewność w czasach pandemii i zawirowań gospodarczych, obawia się stawiać biznes od zera, bez wsparcia i inwestować na początek duże sumy. W Żabce od 2021 r. każdy przedsiębiorca objęty jest specjalnym ubezpieczeniem, niedostępnym w innych sieciach franczyzowych. Tzw. „Polisa na biznes” ma chronić franczyzobiorców na wypadek konieczności zakończenia przez nich współpracy z ujemnym wynikiem. Co ważne współpracujący z Żabką są także zabezpieczeni przed niełatwą obecnie sytuacją na rynku gazu, ponosząc stałą, zryczałtowaną opłatę za to medium. Dzięki swojej dużej motywacji i pracowitości, pomimo zewnętrznych okoliczności, franczyzobiorcy nieustannie się rozwijają także w aspekcie finansowym. Aż ponad 77 proc. z nich osiągnęło w skali kraju w II kw. br. 22 tys. zł lub więcej przychodu miesięcznie.
- Działamy pod rozpoznawalnym szyldem — Żabkę zna niemal każdy. Sieć oferuje nam preferencyjne warunki rozliczenia, bazujące m.in. na ryczałcie za opłaty za media. Mając na uwadze skalę działania, negocjuje z dostawcami także atrakcyjne ceny towaru. Mamy „Polisę na biznes”, która chroni nas na wypadek niepowodzenia. Wszystko to ma znaczenie w niełatwych dla biznesu czasach i sprawia, że jesteśmy w znacznie lepszej sytuacji niż wielu małych przedsiębiorców działających na własną rękę — zauważa Monika Szyszko, franczyzobiorczyni prowadząca sklep w Białej Podlaskiej.
Popularność franczyzy potwierdza popandemiczny raport firm należących do Polskiej Organizacji Franczyzodawców, który wskazał, że ostatnich latach na polskim rynku wzrosła liczba franczyzobiorców, a 8 na 10 franczyz to rodzime marki. Największy przyrost franczyzobiorców odnotowany został przez firmy z branży spożywczej. Widać to na przykładzie sieci Żabka — w grudniu 2021 r. z Żabką związanych było już ok. 6700 przedsiębiorców. Aktualnie jest ich przeszło 7600.
Korzyści z franczyzy z Żabką
Nowi franczyzobiorcy, uruchamiając sklep pod szyldem Żabki, inwestują jedynie ok. 5 tys. zł, niewielką kwotę w porównaniu z wieloma innymi ofertami franczyzy dostępnymi na rynku. Suma ta pokrywa m.in. opłatę koncesyjną i kasę fiskalną. Sieć zapewnia nowym przedsiębiorcom lokal w odpowiednio dobranej lokalizacji. Wyposaża go w niezbędny sprzęt i meble oraz w towar.
Franczyzobiorcy zyskują również pakiet szkoleń, wsparcie IT, serwisowe i marketingowe, a także dostawy bezpośrednio do sklepów. Otrzymują doradztwo Centrum Wsparcia Franczyzobiorców, Partnerów ds. Sprzedaży czy Trenerów ds. Szkoleń, a w razie usterek w sklepie – Interwencyjnych Grup Serwisowych. Do dyspozycji mają też nowoczesne narzędzia ułatwiające im prowadzenie biznesu czy poprawiające jakość obsługi klientów. Jednym z nich jest aplikacja Cyberstore, która stanowi zdalne centrum zarządzania sklepem przy użyciu smartfona, zapewnia dostęp do różnego rodzaju raportów i analiz, w tym dotyczących sprzedaży, a także weryfikacji terminów dostaw. Mogą liczyć też na dodatkowe benefity jak ubezpieczenie LuxMed, Mikroflota Orlen czy karta Multisport.
W 2022 r. powstało w całej Polsce, w tym aglomeracjach miejskich, jak również niewielkich miasteczkach, dużo nowych placówek Żabki, w wielu w lokalizacjach po raz pierwszy. W ten sposób sieć wspólnie z franczyzobiorcami może zaoferować kolejnym klientom atrakcyjną ofertę produktową i usługową.
Więcej o franczyzie z Żabką na: https://www.zabka.pl/franczyza.