Polski Fundusz Rozwoju ma obowiązek sprawdzenia, czy podmioty, które są zobowiązane do utworzenia Pracowniczych Planów Kapitałowych, dopełniły tego obowiązku. Od 18 listopada br. rusza wysyłka wezwań do zawarcia umowy, skierowana do blisko 650 tysięcy przedsiębiorstw. Wezwanie zostanie udostępnione na profilu informacyjnym PUE ZUS lub wysłane pocztą.
Wezwanie otrzymają pracodawcy, którzy zadeklarowali składki na obowiązkowe ubezpieczenia emerytalne i rentowe za osoby zatrudnione, ale nie widnieją w ewidencji prowadzonej przez Fundusz. Wezwanie zostanie udostępnione na profilu informacyjnym PUE ZUS i będzie posiadało bezpośredni link do formularza PFR.
Jak przypomina PFR, jedynie trzy grupy podmiotów nie muszą zawierać umowy o zarządzanie PPK. Należą do nich m.in. mikroprzedsiębiorcy, ci, których pracownicy złożyli deklarację o rezygnacji z dokonywania wpłat do PPK, a także osoby fizyczne zatrudniające osobę fizyczną oraz podmioty, które − w dniu wejście w zycie przepisów ustawy o PPK − prowadziły Pracowniczy Program Emerytalny, naliczały i odprowadzały w związku z tym składki w wysokości co najmniej 3,5% wynagrodzenia, dla minimum 25% swoich pracowników.
Pracodawcy, którzy otrzymali wezwanie i nie są zwolnieni z obowiązku wdrażania PPK, powinni jak najszybciej zawrzeć umowę z wyznaczoną instytucją finansową, a także poinformować o swoim wyborze PFR. Na zawarcie umowy o zarządzanie PPK pracodawca ma 30 dni od otrzymania wezwania.