73 proc. internautów robiło w ostatnim czasie zakupy online – wynika z raportu Gemius Polska.
Kupujący to osoby młodsze z wyższym wykształceniem. Zauważalna jest zmienna naszych preferencji odbioru przesyłek – zamiast zamawiać dostawę kurierem chętniej korzystamy z punktów odbioru. O sektorze e-commerce w dzisiejszym programie „Biznes Polska”.
- Sektor e-commerce rozwija się bardzo szybko i dynamicznie, natomiast czas pandemii spowodował, że to przyspieszenie nabrało dodatkowego gazu i teraz rozwija się w tempie ekspresowym – mówił Arkadiusz Kawa, ekspert rynku e-commerce z Łukasiewicz Instytut Logistyki i Magazynowania.
Dodał, że mówi się o tym, że cały rynek e-commerce na świecie ma być wart ok. 4,3 bln dolarów. W przypadku Polski szacuje się wartość na ok. 80 mld. Są też optymiści, którzy szacują tę kwotę na nawet 100 mld zł.
- Jak co roku w czasie szczytu świątecznego zachęcamy Polaków do tego, by robili zakupy wcześniej. Jednocześnie staramy się dostarczać nasze przesyłki najszybciej, jak to możliwe – mówił Artur Więckowski, dyrektor zarządzający Pionem Sprzedaży Poczty Polskiej.
Rzecznik Poczty Polskiej, Justyna Siwek powiedziała z kolei, że w tym roku firma postawiła na zmiany w usługach, by jak najlepiej zachować bezpieczeństwo.
- Zastąpiliśmy tradycyjny podpis pinem. Klient otrzymuje go sms-em i podaje go kurierowi – powiedziała rzecznik.
- Zauważyliśmy, że wzrosła ilość rejestracji sklepów internetowych, także sklepy stacjonarne przeniosły swoją działalność do Internetu. My również przestawiliśmy się na ten strumień funkcjonowania gospodarki i chcemy być w nim obecni – zaznaczył dyrektor zarządzający Pionem Sprzedaży Poczty Polskiej.
Analiza i prognoza rozwoju rynku e-commerce na lata 2020-2025 wskazuje, że w Polsce wzrost ten będzie jeszcze wyższy od wcześniej przewidywalnego i wyniesie 26 proc.