Fake news Kidawy-Błońskiej. Lotnisko Chopina odpowiada

Artykuł
Wikimedia Commons, CC0/Fot. Rakoon

– Jest nam niezmiernie przykro, że osoby publiczne, jak wicemarszałek Sejmu Małgorzata Kidawa-Błońska, dyskredytują działania tych, którzy dbają o bezpieczeństwo pasażerów - oświadczyło stołeczne Lotnisko Chopina. W specjalnym komunikacie przekazanym PAP przedstawiciele warszawskiego portu lotniczego podkreślają, że nieprawdziwe informacje godzą w dobre imię pracowników lotniska.

W ten sposób służby prasowe Okęcia zareagowały na wypowiedź kandydatki PO na prezydenta, Małgorzaty Kidawy-Błońskiej podczas sejmowej debaty na temat koronawirusa. Poniedziałkowe nadzwyczajne posiedzenie Sejmu zostało zwołane na wniosek prezydenta Andrzeja Dudy.

Przedstawiciele warszawskiego lotniska odnieśli się do wypowiedzi Kidawy-Błońskiej na temat pasażerki, która w sobotę przyleciała do Polski z Korei Południowej.

– W nawiązaniu do wiadomości pojawiających się w przestrzeni publicznej, informujemy, że wszyscy pasażerowie rejsu, który w sobotę przyleciał z Seulu do Warszawy, na Lotnisku Chopina zostali objęci procedurą kontroli temperatury. Nie wykazała ona, że ktokolwiek z nich powinien zostać poddany dodatkowej weryfikacji medycznej- podkreślono w komunikacie przesłanym PAP.

Lotnisko zapewnia, że zarówno podczas lotu, jak i po wylądowaniu pasażerowie nie zgłaszali personelowi pokładowemu ani służbie medycznej portu żadnych objawów chorobowych. Co więcej, podróżni otrzymali do wypełnienia Karty Lokalizacji Pasażera.

– Jest nam niezmiernie przykro, że osoby publiczne, takie jak pani poseł i wicemarszałek Sejmu Małgorzata Kidawa-Błońska, dyskredytują działania ludzi, którzy z ogromnym zaangażowaniem dbają o zdrowie i bezpieczeństwo wszystkich pasażerów- czytamy w oświadczeniu. Zdaniem jego autorów, tworzone są nieprawdziwe informacje, mające wzbudzić panikę. Według przedstawicieli Lotniska Chopina, informacje te są krzywdzące dla pracowników służb portu, godzą w ich dobre imię, a także utrudniają skuteczne działanie.

Lotnisko Chopina przypomina, że w trosce o bezpieczeństwo pasażerów służby lotniskowe współpracują na bieżąco z Głównym Inspektorem Sanitarnym, Graniczną Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną, służbami państwowymi, przewoźnikami lotniczymi, agentami handlingowymi oraz pozostałymi lotniskami.

– Służby lotniskowe na bieżąco monitorują sytuację i śledzą komunikaty, jak również stosują się do zaleceń europejskich i światowych organizacji zajmujących się ochroną zdrowia-zapewnia.

 

 

Źródło: PAP

Komentarze
Zobacz także
Nasze programy