Do 2024 r. Poczta Polska chce podwoić przychody z usług kurierskich. Rozszerza także współpracę z Amazonem

Artykuł
Klienci Amazona będą mogli korzystać z Poczty Polskiej
flickr.com/photos/eyesblau/

Uruchomienie polskiej wersji Amazona wiąże się z rozszerzeniem współpracy Poczty Polskiej z platformą i jest szansą na znaczące zwiększenie wolumenu obsługiwanych przez spółkę paczek - poinformowała w środę spółka.

- Poczta Polska już od kilku lat dostarcza przesyłki Polakom zamawiającym towary na platformie Amazon. Z uruchomieniem polskiej odsłony platformy wiąże się rozszerzenie naszej współpracy i szansa na znaczące zwiększenie wolumenu obsługiwanych przez Pocztę paczek. Współpraca z firmami z branży eCommerce to strategiczne działanie spółki. Będziemy intensyfikować prace w tym obszarze, aby do roku 2024 podwoić przychody z usług kurierskich – powiedział prezes Poczty Polskiej Tomasz Zdzikot.

Klienci Amazona będą mogli korzystać z Poczty Polskiej

- Wspólnie z firmą Amazon przygotowaliśmy się do rozwoju współpracy, by klienci mogli korzystać z jednej z największych platform sprzedażowych – Amazon.pl – za pośrednictwem Poczty Polskiej - dodał wiceprezes zarządu Poczty Polskiej Andrzej Bodziony.

Strategia Poczty Polskiej na lata 2021–2023 zakłada rozwój usług kurierskich

- Prawie czterokrotnie więcej przynosi biznes tradycyjny, czyli papierowe listy, wpłaty i przekazy pocztowe, które - jak zaznaczono - podlegają silnej e-substytucji. Strategia spółki zmierza do odwrócenia tych proporcji: już w 2024 r. przeważać mają przychody z obszarów rozwojowych - wskazano.

Poczta Polska zwiększy też liczbę punktów odbioru przesyłek

Do 2022 r. ich liczba ma wzrosnąć z obecnych 13,6 tys. do 20 tys. punktów. W tym roku operator uruchomi 500 automatów do odbioru przesyłek, a w przyszłym roku - 2000. W 2021 r. wprowadzi nowy format usług kurierskich Pocztex.

 

 

Źródło: polskie radio 24

Komentarze
Zobacz także
Nasze programy