Spada oglądalność WOŚP. Wyniki najgorsze od wielu lat

Artykuł
telewizja republika

XXII Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy po raz pierwszy od wielu lat oglądało mniej niż 10 proc. widzów. Impreza charytatywna emitowana w TVP2 przyciągnęła przed telewizory średnio 1,01 mln widzów.

Średnio 1,01 mln osób śledzących wejścia antenowe WOŚP to, według danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, 8,95 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 8,22 proc. w grupie komercyjnej 16-49. W tym roku najwięcej widzów przyciągnęło wejście między 19:32 a 20:10 (średnio 1,66 mln widzów) oraz „Światełko do nieba” (2,44 mln widzów).

Jednak to bardzo słaby wynik względem poprzednich lat. W ubiegłym roku oglądalność wyniosła 1,27 mln osób (11,34 proc.), dwa lata temu 1,56 mln (13,67 proc.), a w 2011 roku 1,4 mln (12,38 proc.).

Z drugiej strony w swoim komunikacie prasowym TVP chwali się rozmachem transmisji WOŚP. Jak czytamy: „Prawie pięć godzin relacji na żywo z tej najbardziej optymistycznej społecznej akcji w Polsce przygotowywało blisko tysiąc pracowników i współpracowników Telewizji Polskiej z Warszawy i jej 16 oddziałów terenowych”. Niemal tysiąc pracowników to około setka ekip telewizyjnych i 200 kamer, które grały razem z Owsiakiem.

Zauważalny jest więc spadek zainteresowania akcją Jerzego Owsiaka. Przyczyn może być wiele. Być może ludziom zaczyna nie podobać się fakt, że inicjator Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy coraz częściej angażuje się w polityczne spory, atakuje swoich krytyków i niezwykle obcesowo reaguje na wszelkie pytania o finanse fundacji. 

CZYTAJ WIĘCEJ NA TEN TEMAT

Źródło: wirtualnemedia.pl, telewizja republika

Komentarze
Zobacz także
Nasze programy